Letoun L-39 Albatros je nástupcem prvního československého proudového letounu L-29 Delfín. Dvoumístný dolnoplošník s tandemovým uspořádáním posádky klasické celokovové konstrukce. Letoun je určen k základnímu i pokročilému rozšířenému výcviku pilotů.
Brněnský letoun s registrační značkou OK-DDR byl vyroben v květnu roku 1982. Ve dnech 10. 5., 11. 5. a 17. 5. na něm provedli posádky továrních pilotů Vohánka – Křemen – Šnýdr – Valehrach stanovené programy záletů a letoun byl uvolněn do provozu. Dne 22. 10. 1982 byl letoun převzat orgány Vzdušných sil Národní lidové armády NDR a v listopadu zahájil své osmileté působení s taktickým číslem 178 při zabezpečování leteckého výcviku pro budoucí vojenské piloty v letecké škole na letišti Bautzen. Poslední lety zde vykonal v září 1990 a po převzetí Luftwaffe byl trvale uložen, nelétal. Posléze jej vládní organizace prodeje VEBEG GmbH prodala společnosti, která provedla demilitarizaci a začala téměř 14-ti letá obchodní cesta po různých společnostech a státech, letoun nelétal. V dubnu 2004 byl letoun opět uveden do provozu v Holandsku.
Po záletech byl letoun přelétnut do Estonska k provedení generální opravy. Jeho cesta pak z Estonska vedla pod registrační značkou ES-TLA zpět do Lucemburska a Německa, kde až do léta 2018 létal pro radost veřejnosti. V roce 2006 byla reg. značka změněna na ruskou RA-3424K a v roce 2013 na Lucemburskou LX-ROB. Letoun létá ve zbarvení a označení v jakém létal ve službách NDR s českou poznávací značkou OK-DDR.
Po příjezdu na letiště se seznámíte s letounem L-39 Albatros. Pilot vám ukáže kokpit a jednotlivé přístroje. Při předletové přípravě se dozvíte, jak bude let probíhat. Čeká vás také nácvik nouzového opuštění letadla, tj. katapultace. Posléze se už vrhnete na vlastní let s profesionálním pilotem, který sedí v kokpitu před vámi. Pokud půjde vše hladce, budete si moci letoun i chvíli pilotovat.
Zážitek obsahuje:Celý zážitek trvá cca 2 hodiny.
V případě, že zakoupíte videozáznam vašeho letu, očekávejte jeho dodání do 14 dnů přes úschovnu na váš e-mail :) Záznam bude složený ze dvou kamer - jedna bude točit po směru letu stíhačky a druhá váš obličej, ať si můžete připomenout, jak jste se během letu tvářili :).
Více o letadle L-39 Albatros
Technické parametry:
Sezóna | březen až listopad (pondělí - sobota) |
---|---|
Počet osob | 1 |
Diváci | Doprovázet vás mohou max. 4 osoby a celý váš let mohou sledovat z vyhrazeného prostoru na letišti. |
Rezervace | Ideálně 14 dní předem. |
Pořizování záznamu | Na letišti samozřejmě můžete fotit a natáčet dle libosti. |
Délka | 20 minut / 25 minut / 30 minut |
Lokalita | Brno (zobrazit mapu) |
Co na sebe | Obdržíte kompletní letovou výstroj. Kabina letounu je klimatizovaná. Doporučujeme si vzít pevnou obuv a tričko na převlečení. |
Doporučení | Před letem se střídmě najezte. Prázdný žaludek není žádoucí :) |
Omezení | Létat můžete od 18 let. Dobrá zdravotní kondice a ještě lepší pohyblivost je pro tento letecký zážitek alfa omega. Maximální výška účastníka zážitku je 195cm a váha 105kg. Už jen samotný výstup do letadla je zážitek. :) Máte-li bypass srdce či jiného orgánu, rádi vám doporučíme jiný zážitek, který toto omezení nemá.
Handicapovaní Tento zážitek se bohužel nekamarádí se zrakovým, sluchovým a těžkým tělesným postižením. Lehčí postižení raději konzultujte se svým lékařem. |
Vyšlo perfektní počasí, absolvovali jsme všechny domluvené akrobatické prvky, přemety, výkruty, souvrat, z čeho jsem měl nejdříve obavy jak to budu zvládat, ale pilot to udělal jemně a bylo to fantastické. Nic co by nešlo vydržet a bylo nepříjemné. Člověk musí být připraven snést nějaké to "géčko", ale to k tomu patří. Jako fanda do letadel mohu jen doporučit.
Rozhodně se jedná o vyjímečný zážitek, běžně člověk nemá možnost se proletět ve stíhačce. Není to asi zážitek pro každého, přetížení kolem 5g a rotace kolem všech tří os při akrobatické sestavě mohou být pro někoho docela nepříjemné. Nicméně příznivci letectví a nádherného českého letadla L39 ho určitě ocení.
let byl skvělý, podle mého přání pilot provedl akrobacii / pan zeman / doporučuji, letěl jsem už dvakrát a ještě poletím