Historie Porsche 911
Porsche 911
Legendární sportovní vůz německé značky Porsche, je na světě už od roku 1963 a za tu dobu se stal jedním z nejikoničtějších automobilů vůbec. Kombinuje klasickou koncepci s motorem vzadu, typický design a špičkové jízdní vlastnosti. I po desetiletích si drží obrovskou oblibu díky neustálým inovacím, ale zároveň zůstává věrné své původní DNA.
Modelová řada Porsche 911
Pod označením 911 se skrývá celá rodina modelů, které se liší výkonem, zaměřením i výbavou. Typickým znakem je plochý šestiválcový motor boxer, který se stará o nezaměnitelný zvuk a velmi živý projev.
Základ představuje řada Carrera, nad ní stojí výkonnější varianty Carrera S nebo GTS, a na vrcholu univerzální použitelnosti jsou extrémně rychlé modely Turbo a Turbo S. Pro nadšence do okruhového ježdění jsou pak určeny verze GT3 a další speciály, které přibližují zážitky ze závodní trati běžnému řidiči.
Design Porsche 911
Silhouette 911 pozná i člověk, který se o auta příliš nezajímá – kulaté světlomety, plynulé tvary a plynule klesající záď patří k absolutním klasikám automobilového designu.
Autorem původního vzhledu je Ferdinand „Butzi“ Porsche, vnuk zakladatele značky Ferdinanda Porsche. V rámci designového studia Porsche představil v roce 1963 první 911, jejíž tvar byl na svou dobu velmi moderní a zároveň maximálně funkční. Čisté linie, absence zbytečných ozdob a důraz na aerodynamiku přesně odrážely filozofii značky.
Od té doby prošlo Porsche 911 mnoha modernizacemi a generačními obměnami, ale základní proporce a typická silueta zůstávají prakticky nezměněné. Díky tomu je 911 jedním z mála vozů, které na první pohled bez zaváhání identifikujete, ať už jde o klasickou starší generaci nebo nejnovější model.
Motory Porsche 911
Srdcem Porsche 911 jsou ploché šestiválcové motory typu boxer, u nichž jsou válce uspořádány horizontálně proti sobě. Toto řešení přináší nízké těžiště a příznivé rozložení hmotnosti, což má zásadní vliv na stabilitu, přilnavost i jízdní projev vozu.
Několik příkladů motorů u současných modelů 911:
- Porsche 911 Carrera (generace 992) - Modely Carrera využívají 3,0litrový twin-turbo šestiválcový boxer. Základní Carrera nabízí výkon okolo 379 koní (283 kW). Varianta Carrera S posouvá laťku až na 443 koní (331 kW).
- Porsche 911 Turbo - modely Turbo využívají ještě výkonnější přeplňovanou verzi 3,0litrového motoru. Základní 911 Turbo dosahuje zhruba 572 koní (427 kW). Vrcholné Turbo S nabídne až 640 koní (478 kW) a brutální zrychlení.
- Porsche 911 GT3 - zaměřeno na puristický zážitek z jízdy a okruhové nasazení. Používá 4,0litrový atmosférický šestiválec boxer bez turba, který dosahuje výkonu až 502 koní (374 kW) a vytočí se do velmi vysokých otáček.
Tyto motory jsou proslulé nejen výkonem, ale i odolností a charakterem. V kombinaci s precizním podvozkem a špičkovým řízením dělají z Porsche 911 vůz, který dokáže být zároveň každodenním společníkem i ostrým sportovním náčiním.
Ikona mezi sportovními vozy
Porsche 911 není jen rychlé auto – je to dlouhodobý symbol precizního inženýrství, nadčasového designu a poctivého řidičského zážitku. Spojení historie, kvality a špičkového výkonu z něj dělá jeden z nejuznávanějších sportovních vozů, který si drží status ikony napříč generacemi automobilových fanoušků.
Jak přesně zážitek probíhá
Po příchodu na zavodní okruh se registrujete v závodním boxu, kde na vás bude čekat také menší občerstvení (káva, čaj, atd.). Podepíšete Prohlášení o účasti na vlastní zodpovědnost a poté se vás již ujme instruktor, který s vámi projde pravidla jízdy s Porsche na okreskách. Vysvětlí vám možnosti zvoleného balíčku či auta a jde se na to.
Celková délka zážitku se odvíjí od zvolené varianty, pokud budete mít zájem, můžete ale dorazit i o něco dřív a před svou jízdou si prohlédnout také ostatní auta či využít servisu v závodním boxu.
Technické parametry zážitkového Porsche 911 Carrera 4S
- navýšený výkon 500 koní
- manuální dvouspojková převodovka PDK
- pohon všech kol
- váha 1160kg
- maximální rychlost 315km/h