Historie aut Ferrari
Ferrari je italská značka proslulá především svými sportovními vozy a účastí v mnoha automobilových závodech (hlavně v závodech Formule 1). Firmu založil automobilový závodník Enzo Ferrari. Ferrari dnes patří do koncernu Fiat a sídlí v italském městě Maranello.
Modely vozů Ferrari
Pojmenování jednotlivých modelů vozů Ferrari se během historie několikrát měnilo. Nejprve to bylo trojmístné číslo značící objem jednoho válce motoru (takto byly pojmenovány třeba modely 250, 365 nebo 456). U dvanáctiválcových modelů se tento způsob udržel až do devadesátých let dvacátého století. Od šedesátých let dvacátého století se začalo používat trojmístné označení skládané z počtu válců a k tomu ještě objemu motoru – jako první to byl model Dino Ferrari 206 (objem dva litry a 6 válců) Ostatní modely vozů Ferrari mají v současnosti v číselném označení pouze objem motoru.
Design vozů Ferrari
Pozoruhodný design supersportů Ferrari navrhovala nejlepší studia jako Pininfarina, byl dlouhou dobu doplňkem nejbohatších lidí na všech světových kontinentech. V průběhu doby navrhovaly design pro Ferrari i studia Scaglietti, Bertone, Touring, Ghia, nebo Vignale.
Slavní piloti vozů Ferrari
S vozy Ferrari jezdilo mnoho slavných jezdců jako Mario Andretti, Niki Lauda, Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Alain Prost, Jean Alesi, Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Giancarlo Fisichella nebo Fernando Alonso.
Ferrari F430
Sportovní automobil, který byl představen v roce 2004 na autosalonu v Paříži. Je nástupcem Ferrari 360 Modena. Nahrazen v roce 2009 modelem 458 Italia, který byl odhalen 28. července 2009.
F430 pohání zážehový osmiválec odvozený od známého motoru Ferrari/Maserati. Jedná se pro Ferrari o významnou změnu. Předchozí modely s osmiválcem vychážely z Dino závodního programu z 50. let! Tento dlouhá léta fungující cyklus skončil právě tímto úplně novým motorem o objemu 4,3 litru a novou architekturou, u které se předpokládá, že nahradí dvanáctiválce ve všech modelech Ferrari.
Detaily motoru Ferrari F430:
- Objem: 4 308 cm3
- Maximální výkon: 360,3 kW (490 k) při 8 500 otáčkách/min
- Maximální točivý moment: 465 Nm při 5 250 otáčkách/min
- Kompresní poměr: 11,3:1
- Vrtání × zdvih: 92 × 81 mm
Brzdy pro Ferrari F430
Brzdy na F430 byly navrženy v úzké spolupráci se světoznámým výrobcem Brembo. Výsledkem je nová slitina, která obsahuje molybden. Ten lépe odvádí teplo. Druhou možností brzdového systému je vybrat si použití uhlíkolaminátových keramických disků. Ty jsou mnohem odolnější vůči vysokým teplotám. Kovové brzdy ve vysokých teplotách častěji uvadají.
Karoserie Ferrari F430
Ta byla upravena aby byla oblá a aerodynamická. Součinitel odporu vzduchu se nezměnil, ale přítlak se výrazně zvýšil. Na Ferrari F430 najdeme několik hlavních změn: přidáná zadní světla, větrací otvory z Enza - to vše v zadní části vozu. Název/typ Ferrari je vytlačený na bočních zrcátkách - tal jako to bylo na modelu Testarossa. Obří oválné otvory v předním nárazníku vypadají jako u závodního modelu Ferrari ze 60. let.
Ferrari 458 Italia
Supersport firmy Ferrari, který je oficiálním nástupcem modelu F430. Byl představen na autosalonu ve Frankfurtu 15. září 2009.
Ferrari 458 Italia pohání zážehový, vidlicový osmiválec uložený podélně před zadní nápravou s objemem 4,5 litru. Motor nabízí výkon 127 koní na litr objemu, což se dá považovat za rekordní hodnotu u atmosféricky plněných motorů. Tento motor je, jako první umístěný před zadní nápravou vybaven přímým vstřikováním paliva.
Detaily motoru Ferrari 458 Italia
Objem motoru: 4 499 cm3
Max. výkon: 425 kW (570 k) při 9 000 ot/min
Max. točivý moment: 540 Nm při 6 000 ot/min
Počet ventilů na válec: 4
Kompresní poměr: 12,5:1
Ferrari 458 Italia není dostupný s tradiční manuální převodovkou, proto je čtvrtým modelem Ferrari, které nejsou v nabídce s manuální převodovkou. A tento model ani nikdy s manuální převodovkou nabízen nebyl. Zavěšení automobilu obstarávají na přední nápravě dvojitá příčná trojúhelníková ramena a víceprvkové zavěšení. Zádní náprava pak spolu s E-Diff a F1 Trac systémy regulace prokluzu. Ty jsou určeny k lepšímu ovládání vozu v zatáčkách a zlepšení průběžného zrychlení o 32 %. Kompozitní brzdy z obsahem uhlíkových vláken a keramiky se jmenují Ferrari/Brembo CCM. Společně s ABS systémem zkracují brzdnou dráhu ze 100 km/h na nulu na pouhých 32,5 metru!
Po příjezdu na místo zážitku zajdete na recepci, kde předložíte váš poukaz a vyřídíte veškeré administrativní náležitosti. Následně se seznámíte s instruktorem, který vám představí automobil, který budete záhy řídit. Krátkou instruktáž dostanete od instruktora přímo ve voze a je součástí zakoupeného času. Instruktor bude přítomen ve voze po celou dobu jízdy a bude dbát na vaší bezpečnost. Zážitek probíhá jako kombinace jízdy v běžném provozu a na dálnici.
V ceně zážitku je:
- instruktáž
- havarijní pojištění s 10% spoluúčastí (na místě lze za 399 Kč dokoupit připojištění - 0% spoluúčast)
- povinné ručení
- 16 km jízdy (20 min varianta), 32 km jízdy (40 min varianta) a 48 km jízdy (60 min varianta)
Počet kilometrů je pevně dán, zatímco délka jízdy je orientační. Vše záleží na rychlosti, kterou pojedete.
Palivo (pohonné hmoty - PHM)
- u varianty "bez paliva" je třeba palivo zaplatit na místě před jízdou (20 min - 499 Kč / 40 min 998 Kč / 60 min 1497 Kč)
- u varianty "s palivem" na místě netřeba doplácet nic
V areálu je možné zaparkovat váš vůz. Pokud nevlastníte řidičský průkaz nebo se neodvažujete usednout za volant, můžete nechat řídit instruktora a užívat si jízdu ze sedadla spolujezdce.
Technické parametry vozu Ferrari 458 Italia
- výkon 425kW (570koní)
- maximální rychlost 325km/hod
- zrychlení 0-100km/hod : 3,4s